It's a beautiful day!

18 september 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanuit Page zijn we inmiddels aanbeland op onze volgende bestemming, waar we helaas tot de conclusie zijn gekomen dat we halverwege onze reis zijn. Dat is een somber gegeven, maar waar kun je dan beter zijn dan in het Park der Parken, de majestueuze Grand Canyon!

Onze laatste avond in Page hebben we doorgebracht in een lokale tavern, waar we heerlijk hebben gegeten en het speciaal biertje van Matt tot nog toe het minst duur was (want prijzig is alcoholische drank hier zeker!).

De volgende dag zijn we op weg gegaan naar onze huidige standplaats. Via het broertje van de Hooverdam, de Glen Canyon Dam bij Lake Powell, en Horseshoe Bend (dat is dan weer de veel populairdere broer van Dead Horse Point) reden we naar de Grand Canyon.

Een groot deel van onze rit ging al door het park, en uiteraard moest er op elke parkeerplaats gestopt worden om Nikon en GoPro los te laten op al het natuurgeweld. Want dat is het! Onvoorstelbaar dit natuurverschijnsel, zo immens groot.

Vanmorgen ging de wekker al in alle vroegte om op deze bijzondere plaats de zonsopkomst te bewonderen, iets wat je volgens de boekjes meegemaakt zou moeten hebben.

Omdat Matt helaas ziek was geworden ben ik (Aletha) alleen op pad gegaan. Geen probleem hoor, ik sta mijn vrouwtje wel.

Dik aangekleed met een laagje of 5 + jas kon ik de kou wel trotseren (je moet je bedenken dat het hier 's nachts zo'n 20 graden kouder is dan overdag!).

Ik heb een mooie rots met fotogeniek uitzicht uitgezocht (geen probleem, zo'n uitzicht vind je namelijk echt overal hier) en heb daar heerlijk in m'n eentje genoten van de rust en de vogeltjes. Af en toe kwam er een andere sunrise-seeker, maar aangezien ik deze rots al geconfisceerd had, waren deze na een praatje en de bekende fotoreportage (ik zou er geld voor moeten gaan vragen..) gauw weer weg. Erg leuk was het dat het Amerikaanse koppel dat we gisteren ontmoet hebben toevallig ook passeerde en dit leidde al gauw tot een gezellig onderonsje. Kun je je voorstellen: in alle vroegte op een rots in de Grand Canyon (bizar maar gezellig!).

Omdat ik toch wakker was leek het me een mooi moment om de rand van de canyon nog wat verder te ontdekken en dat werd beloond: ik voelde me bijna in een dierentuin met al het wildlife om me heen! Met als hoogtepunt 4 herten, die me gelukkig niet als bedreiging zagen. Baal baal: vanwege het gewicht had ik mijn zoomlens in de koffer op de hotelkamer gelaten en was helaas alleen gewapend met groothoeklens om het bewijs te kunnen leveren.

Na een paar uur slapen was Matt gelukkig weer wat opgeknapt en hebben we nog kilometers langs de rand van de canyon gelopen. En wat iedereen ook beweert: het uitzicht is echt overal even prachtig en indrukwekkend. De steile kliffen, de diepte, maar vooral de grootsheid. Met al deze grandeur doet dit park werkelijk zijn naam eer aan!

1. Judith:
    19 september 2017
    Prachtig landschap! Geniet ervan samen!
  2. Sjoerd:
    19 september 2017
    grappig om jou dik ingepakt te zien en dan matt gehele ge-sun-styled 😂 koukleum!!
  3. Loes:
    19 september 2017
    Fijn dat Matt weer is opgeknapt. Onvoorstelbaar mooi hè al die parken. En dat grote temperatuurverschil blijft bijzonder, ook omdat je dat, behalve aan de kleding, op de foto's niet kan zien.
  4. Jitske:
    Tof verhaal weer :)
  5. Nathalie:
    19 september 2017
    Superleuk om al jullie verhalen te lezen, wat een geweldige reis zeg!
  6. Lex:
    19 september 2017
    Ziet er (weer) mooi en strak uit. Bij strak bedoel ik Mattttttt!
  7. Ralph:
    19 september 2017
    Grand canyon is inderdaad heel mooi, een natuurwonder denk je dan. Geniet van al het moois en leg het allemaal vast, dan kun je er thuis met het bewerken etc nogmaals van genieten.
  8. Willem:
    19 september 2017
    Top hoor! Zat er een verband tussen Matt z'n speciaal biertje en het ziek zijn ;-)?
  9. Karlijn:
    19 september 2017
    Wow wat een mooie foto's en leuk verhaal, geniet er nog van. Je moet maar zo denken.... je MAG nog een helft van de reis maken ;-)
  10. Renate:
    19 september 2017
    Ongelooflijk wat jullie meemaken...een super herinnering!
  11. Els:
    19 september 2017
    Dit is gewoon onbeschrijflijk hoe mooi dit moet zijn
    Ben jaloers in positieve zin
    Mooie verhalen om te lezen
    Ga door met genieten
  12. Aletha:
    @Willem...zou zomaar kunnen...
    Onze plantjes doen het nog goed bij Bart en Astrid....en nu een hoop mooie erbij
  13. Aletha:
    19 september 2017
    @Willem, is spanning bij Matt. Maakt lastige maanden mee...
  14. Adje:
    21 september 2017
    Lekker genieten deze herinneringen Neeltje nie and je nog af😘
  15. Marion Emmerik:
    3 oktober 2017
    Indrukwekkend landschap.. moet fantastisch zijn om live te ervaren 😀