If you're going to San Francisco

26 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag geen verslag van Aletha, zij wil heel graag morgen verslag doen van Alcatraz, waar ze ook veel van weet.

Vanmorgen verlieten we het laatste park voor onze final destination San Fransisco.

De laatste 200 Miles sjezen, waarbij het er op de weg naar Sacramento soms pittig aan toe ging, wederom nogal wat latino's....

Deze trip rijd ik voor het eerst zelf, schoonma Loes reed in Ontario en Florida.  Zij zou trots zijn als ze mij hier had zien raggen, ze is zelf een excellente chauffeur.

In de buurt van San Francisco werd het verkeer wat rustiger en de skyline was prachtig; een soort mini Manhatan met daarnaast veel water, een mooie zon, de Golden Gate Bridge, the Rock, cruise schepen... Ik kreeg er gelijk al weer veel zin in!

San Francisco staat bekend als politiek linkse stad. Ik ga geen propaganda voeren voor links, ik ben zelf een manneke van het midden, maar de mensen maken op mij een vooruitstrevende positieve indruk.

I.i.g. is hier geen meerderheid te vinden voor Trump, die nu weer ruzie maakt met de complete NFL (american football). Hij vindt dat de spelers geen respect voor hem hebben, maar andersom is er ook weinig liefde. Op campagne in Alabama in het diepe zuiden van de VS, waar de KKK latent nog aanwezig is, oreerde hij als een retro plantagehouder nog weinig verheffend over de grotendeels donkere spelersgroep.
Verwacht dan ook geen respect, denk ik dan. Er komt een moment dat ik dit anders ga beoordelen dan onhandig....

Genoeg over deze man, ik hoop oprecht dat alles goed blijft gaan in dit fantastische land, er zijn momenten dat ik er huiverig voor ben....

San Francisco oogt heel Mediterraan met zijn boulevards, cruise terminals, terrasjes en aangename temperatuur.
Gisteren stond ik nog een beetje te jammeren dat het er bijna opzit, maar nu denk ik toch meer aan nog een paar dagen zon, zee en stedentrip.

We zitten in de hippe wijk Fishermans' Warf, lijkt een beetje op het hedendaagse Oost Berlijn....jong, hip en erg stijlvol ingericht...

De jeep is inmiddels ingeleverd en de laatst 3 km waren verrassend genoeg de lastigste van de hele vakantie. Wat een stijle hellingen hier in de stad, niet normaal meer, Lissabon valt erbij in het niet!  In geen enkel National Park was het zo stijl!

Ik heb in totaal 2420 Miles gereden, wat bijna 4000 km is... Jeep is meer dan ooit mijn favoriete merk geworden!

Het liedje van vandaag is dankzij de latino's op de weg en het mediterrane hier Ahore Quien van de ijzersterke zanger Marc Anthony.

Voor de fans, morgen echt weer Aletha!

Matt

1. Joyce:
    27 september 2017
    Geniet van San Francisco! Nog heel veel plezier!
  2. Nathalie:
    27 september 2017
    Wat een heerlijke stad, geniet ervan!
  3. Astrid:
    27 september 2017
    Hans en ik zijn niet zo van de steden maar San Francisco vonden we echt geweldig! Zo'n relaxte stad! Hopelijk genieten jullie er ook zo van!
  4. Adje:
    27 september 2017
    Dat heb je toch maar weer in the poked Matt
  5. Jurgie:
    27 september 2017
    Very nice pics, I see on these photo's that it is a trip 2 remember. Wow.
  6. Diana:
    27 september 2017
    Wat gaat zo'n vakantie toch snel voorbij hè? Geniet nog van jullie laatste dagen!
  7. Aletha:
    27 september 2017
    Dank jullie wel allemaal, de tijd vliegt inderdaad, zeker wanneer je zoveel onderneemt. Leuk te merken dat jullie onze belevenissen blijven volgen!
  8. Matt:
    28 september 2017
    @ingrid T Ik heb hier een cafe gevonden met La Trappe en Affligem. De Isid'or en de blonde Affligem zijn mijn favorieten...val
    ik toch nog een beetje op blond...