Walking with giants

24 september 2017 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na een paar dagen in California valt me op dat hier veel mensen van oorspronkelijk Spaanse origine wonen. En zonder mensen over één kam te willen scheren, moet ik toch zeggen dat ik de indruk heb dat het Spaanse temperament er nog altijd in zit en de mensen hier in het algemeen toch minder hoffelijk, vriendelijk en sociaal zijn dan ik 2 dagen geleden beschreef. Typisch. Verder zal ik er maar niks over zeggen.

Vandaag was een pittig dagje op de weg. Via vele, veeeele bochten bereikten we eindelijk het Giant Forest in de bergen van Sequoia National Park.

En wat zijn ze mooi in het echt: de Grote Vriendelijke WoudReuzen, je zou ze gewoon willen knuffelen! Niet lachen nu, veel mensen konden zich namelijk niet bedwingen en omhelsden massaal deze prachtige bomen met hun zachte bast.

De grootste bomen zijn duizenden jaren oud. Jawel: dat is ouder dan Sinterklaas! Erg indrukwekkend, en wat straalt het woud een rust uit.

Ondanks dat Nieuw Zeeland een prachtig land moet zijn vragen we ons bijna dagelijks af waarom de hele crew van Lord of the Rings daarheen is afgereisd. Tijdens deze rondreis hebben we namelijk al diverse geschikte locaties voorbij zien komen. Voor de kenners: zo hadden we vandaag b.v. het gevoel ons in Fangorn Forest te bevinden.

Via Kings Canyon verlieten we het park aan de andere kant, via een vergelijkbare zigzaggende weg naar beneden. Op zulke momenten kom ik weer tot het inzicht dat kermisattracties niet aan mij zijn besteed en moest ik spontaan denken aan de cruise naar Noorwegen, precies 5 jaar geleden. Niet vanwege de bossen en bergen, maar omdat ik me de laatste dag op de boot herinnerde, met windkracht 8 op zee; wat was ik ziek...

Het was maar goed dat Matt reed: persoonlijk had ik waarschijnlijk het gevoel gehad dat er achter elke bocht een beer zou kunnen zitten (en dat kan hier!), dus dan waren we nu waarschijnlijk nog steeds niet op onze huidige bestemming aangekomen.

Morgen bezoeken we het laatste park van deze reis: Yosemite National Park. Na 2 nachtjes in Oakhurst reizen we dan af naar San Francisco, onze laatste bestemming. Maar zo ver is het gelukkig nog niet!

Mede namens Matt,

Groeten, Aletha

1. Linsey:
    25 september 2017
    Wauw, ze zijn ook wel erg mooi! Maar snap dat het boomknuffelen niet aan jullie is besteed 😂 Geniet nog ontzettend van jullie laatste dagen xx
  2. Renate:
    25 september 2017
    Inderdaad reuzen die bomen! Mooi om jullie daar tussen te zien staan...oogt onwerkelijk!
  3. Loes:
    25 september 2017
    Wat is het toch heerlijk jullie verhalen te lezen. Ik geniet met jullie mee.
  4. Camelia:
    25 september 2017
    waw mooi die reuzen bomen