Silence is golden

12 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het plaatsje Torrey, Utah zal ik niet snel vergeten.  Ik waande me zowat in een aflevering van "Dukes of Hazzard"
Helaas ontbrak Daisy en dat was vroeger wel de reden dat ik keek (Matt dus, Aletha zat toen waarschijnlijk nog op de crèche).

De locatie deed me erg denken aan een Western restaurant in Boekelo, serieus een erg leuk restaurant geheel in stijl.  Maar goed, nu zaten we dus echt in het wilde westen.

Een bejaarde man uit Virginia legde ons uit dat Amerikanen hier een stuk relaxter zijn dan aan de hectische East Coast.  Hij vond trouwens dat ik op Al Gore leek (maar dan de jongere versie). You're an handsome guy, zei hij. Altijd leuk om te horen, maar dan liever van een jonge dame i.p.v. een oude heer.
Ach, in Nederland ben ik al een aantal keer Frans Bauer genoemd....dan toch liever Al Gore!

Het was zo heerlijk rustig in het fraaie Capitol Reef, waar echt nauwelijks iemand was, dat mijn gedachten alle kanten uitgingen.

Allereerst moest ik denken aan de onlangs overleden zeer sterke country zanger Glenn Campell.  Laatste zag ik een documentaire over hem die mij intrigeerde; hij trad zelfs nog op met zijn Alzheimer... Deze documentaire is een echte aanrader!

Ik moest ook denken aan Fake News, want ik heb buiten Trump nog een slachtoffer gevonden... ikzelf.
Elke keer als Aletha een tocht beschrijft blijkt deze toch weer langer en ook veel meer klim te bevatten dan vooraf aangekondigd.

We gingen via het fraaie Capital Reef in de richting van Moab, Utah.
Zeker een uur lang zijn we niet 1 auto tegengekomen op een US Highway!
Het landschap deed ons erg denken aan een maanlandschap, ik zat gewoon te wachten op R2D2 uit Star Wars. Totaal anders in ieder geval dan de mooie rocks in Capitol Reef.

Maar goed we moesten via deze weg naar Moab, Utah.
Daar zijn we nu aanbeland en we maken ons op voor weer een nieuw avontuur....

1. Judith:
    13 september 2017
    Klinkt goed allemaal, geniet ervan!
  2. Loes:
    13 september 2017
    Het landschap is indrukwekkend, het weer is jaloersmakend en jullie zien er goed uit. Geniet met volle teugen van deze mooie reis!
  3. Adje:
    Lekker genieten hoor
  4. Helmut:
    13 september 2017
    Muziek als een wegwijzer door het land, Gaaf ook zonder de Graaf. Het is nog geen U2 al genieten U2 wel met volle teugen.

Hou vol ik, zie op de foto van de lange weg ineens de Eagles voor me met die enorme kneiter van hen .......iets met een hotel
  5. Renate:
    13 september 2017
    Erg mooi en bijzonder, lijkt me super om mee te mogen maken!! Geniet!
  6. Matt:
    13 september 2017
    @helmut ik heb wel in Capitol Reef U2 gezongen...tussen de rotsen zo stil (buiten Aletha en 2 roofvogels had niemand er last van...)jij weet wel welk nummer denk ik
  7. Fam. Broos:
    13 september 2017
    Wat gaaf om van een afstand mee te reizen. Geniet er lekker van met zijn tweetjes!