Viva Las Vegas

20 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Toen wij gisteren naar Las Vegas reden realiseerden we ons dat we 1,5 week geleden op deze zelfde weg reden vanaf het vliegveld. De drukte en hectiek was niet veel anders, maar toch waren er grote verschillen. Minder moe, meer vertrouwd met de auto (en het rijden met een automaat!) en meer bekend met de Amerikaanse verkeersregels was het al wat minder stressvol.

Toch is het contrast groot tussen het "platteland" van Utah en Arizona en Sin City. Alleen al de vele soorten toeristen die naar deze reuzekermis voor volwassenen trekken! Als een magneet worden mensen van allerlei pluimage aangetrokken tot deze stad. Sommige uit nieuwsgierigheid (zoals wij), anderen voor het gokken, het entertainment, het zien en gezien worden en sommige mensen hebben misschien gewoon te veel geld.

Want het is niet normaal hoe makkelijk je hier veel geld kwijt kunt raken!

Allereerst is er de zogenaamde resort fee. Oftewel: je hebt je hotel al geboekt en betaald, maar toch moet je per dag nog extra betalen als je in een hotel aan de bekende Strip verblijft. Daar komen nog dagelijkse parkeerkosten bij en dan heb je nog niets gegeten of gedronken.

Opvallend hierbij is dat we tot nog toe op elke hotelkamer een koffie-apparaat, magnetron en koelkast hadden. Natuurlijk, dat is super-de-luxe. Maar hier niet, want het is de bedoeling dat je al je versnaperingen gebruikt in de vele, véle horeca-gelegenheden die de stad biedt.

Naar een kroegje gelokt door de live-muziek van "piano-men" lieten we ons gisteren verleiden tot het bestellen van een drankje. Hopla, 14 dollar armer (incl. fooi, want ook dat wordt hier voor alles verwacht). Welcome to Las Vegas!

Anyway: je bent niet in Las Vegas geweest als je geen show hebt gezien. En aangezien Matt na een paar voorstellingen al een beetje Cirque du Soleil-moe is hebben we gekozen voor een rock show, toch een voorliefde die we samen delen (jaja, echt waar hoor!).

Helaas gaan we precies Tiësto, David Guetta, Enrique Iglesias en Elton John (in willekeurige volgorde!) missen, maar who cares.

Matt zal morgen wel verslag doen van de show, we hebben er zin in!

Intussen gaan we op in het gevoel op een soort reuzecruiseboot te zitten, want zoveel verschil is er niet (behalve het water dan)! Niets is te gek, alles kan, zolang het geld maar rolt.

Viva Las Vegas!

1. Lex:
    21 september 2017
    Hoop dat jullie dan weer een topavond hebben gehad!
  2. Matt:
    22 september 2017
    @Lex muziek van Kansas, Boston, Led Zeppelin, the Who....daar wordt deze jongen erg vrolijk van...wellicht ben ik wat te laat geboren
  3. Daphne:
    22 september 2017
    Leuk om te lezen wat jullie zoal beleven!
  4. Joyce:
    22 september 2017
    Wat een contrast met de uitgestrekte natuur van een paar dagen geleden!
  5. Marion Emmerik:
    3 oktober 2017
    Gaaf.. en wat een prachtige foto's weer 😀